نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1859
-
الف
+

سفر به منطقه ییلاقی «فیلبند» در شمال ایران + تصاویر

در این گزارش با جاذبه های گردشگری روستای «فیلبند» در شمال ایران بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا مناطق ییلاقی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای گشت و گزار مسافران محسوب می شوند.

روستای فیلبند

ییلاق «فیلبند»، یکی از سحرانگیزترین روستاهای شمال ایران در مازندران است و در سال‌های گذشته شهرت و محبوبیت فراوانی بین گردشگران پیدا کرده است.

فیلبند

این روستا از توابع شهرستان بابل و دهستان خوشرود به شمار می‌رود و ییلاق اهالی روستای «دیواملکشاه» و «دیواکاقع» محسوب می‌شود.

فیلبند

مردم این روستاها در ماه‌های گرم سال به ییلاق فیلبند می‌روند و از خنکای هوای این منطقه و چراگاه‌های آن استفاده می‌کنند.

ارتفاع 2300 متری ییلاق فیلبند آن را به مرتفع‌ترین روستای بخش شرقی استان مازندران تبدیل کرده است و بسیاری از آن با نام «بام شرقی مازندران» یاد می‌کنند.

فیلبند

در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» می‌گویند. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن می‌دهد و بر اساس گفته‌های اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نام‌گذاری شده است.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی فیلبند، اقیانوس ابری‌ است که بیشتر اوقات روستا را در برمی‌گیرد و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. بسیاری از گردشگران برای تماشای این دریای ابر به این روستا می‌آیند. 

جاهای دیدنی اطراف فیلبند

چشمه‌ لار فیلبند

چشمه لار

در روستای فیلبند چشمه‌های زیادی وجود دارد که همگی بسیار زیبا هستند، یکی از بهترین و معروفترین آن‌ها چشمه‌ «لار» است، آب این چشمه معدنی و برای دردهای کلیوی مفید است، یکی از مواد معدنی موجود در آن به تقویت استخوان‌های بدن کمک می‌کند. به دلیل استفاده‌ روستاییان از آب این چشمه، مردم روستا بسیار تنومند و قوی هستند.

امامزاده یحیی و امامزاده قاسم در فیلبند

امامزاده یحیی

امامزاده یحیی در محل ورودی روستای فیلبند قرار دارد، این امامزاده، یک گنبد نقره‌ای رنگ دارد و در اطراف آن تعدادی کلبه‌ چوبی برای اجاره دادن به مسافران وجود دارد.

یکی دیگر از جاذبه‌های روستای فیلبند کوهپیمایی در ارتفاعات آن است، بعد از گذشتن از روستا اگر به سمت ارتفاعات الیمستان رفته با صعود به نقاط بالاتر به امامزاده‌ قاسم قرار دارد.

البته رسیدن به محل امامزاده کمی دشوار است و معمولا کوهنوردان حرفوی به انتهای مسیر می‌رسند. ضمن این‌که در مسیر حرکت به سمت امامزاده منطقه ای وجود دارد که جای برخورد دو شهاب‌سنگ روی سطح زمین کاملا مشخص است و از دیدنی‌های این منطقه می‌باشد.

جنگل سنگچال و چلاو

جنگل سنگچال

بعد از گذشتن از روستای فیلبند به جنگل‌های زیبای سنگچال و چلاو می‌رسیم، درختانی که این جنگل را به‌وجود آورده‌اند بسیار قوی هستند که در سرمای این روستا رشد کرده‌اند. این جنگل‌ها با داشتن درختان کهنسال و زیبا، چشمه‌های متعدد با آب معدنی و هوای پاک و سالم از دیگر جاذبه‌های منطقه‌ی فیلبند به شمار می‌رود.

ییلاق فیلبند ییلاق فبلبند

روستای فیلبند به دلیل داشتن هوای سرد در زمستان‌ها خالی از سکنه است و در خزان به ندرت می‌توان کسی را در آن یافت، پس بهترین زمان برای سفربه این روستای زیبا از ابتدای بهار تا انتهای تابستان است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر